REDAH BUKIT FRASER


Hasrat kalangan ahli KUSCYC untuk meredah Bukit  Fraser suatu masa nanti sememang sudah ada di dalam Rancangan Program Tahunan. Program ini cuma ditunda supaya masa yang secukupnya dapat dilaksanakan dengan baik termasuk menjadikannya salah satu program keluarga. Jemputan daripada rakan blog Kayuhbeb dan Assakinah sebenarnya tidak mampu ditolak, nafsu kayuhan meledak ke tahap 360 darjah. Dalam masa yang tersingkat, semua ahli diwar-warkan untuk menyahut cabaran ini. Hasilnya seramai lima (5) orang ahli KUSCYC turut serta dengan semangat waja. Seramai tiga (3) orang menggunakan jentera MTB dan dua (2) jentera RB termasuklah sebuah jentera “old skool”. Saya berdua bertolak seawal jam 6.30 pagi seusai solat subuh untuk bergabung dengan kumpulan bertiga di Pekan Assam Jawa. Penantian melajak ke jam 7.00 pagi, barulah kami semua bertolak bersama menempuhi  Kuala Selangor-Kota Puteri-Batu Arang-Bandar Tasik Puteri-Rawang-Sg Choh-Serendah-Batang Kali-Rasa-Ampang Pecah-Kuala Kubu Bahru. Jam 8.15 pagi kamipun tiba di tempat mereka berkumpul, sesi bersua kenal alah kadar sambil mempersiapkan jentera dan menjamu selera sebagi alas perut. Tepat jam 9.00 pagi para pengayuh memula kayuhan dalam kumpulan sambil diiringi oleh penjuang ASSAKINAH.

Ketibaan di perhentian pertama Empangan Sungai Selangor.

Mamat Haidi dari KayuhBeb

Sdr Zul dari Kuscyc

Di antara ahli Kuscyc Sdr Sa'i, Sdr Nasir, Sdr Nahar dan Sdr Zul

Bergambar beramai-ramai

Lagi bergambar

Penat sangat ke bang?

Geng Tezi Bone Puncak Alam

Sampai juga di Perhentian Kedua (Air Terjun)

Air Terjun.....melepaskan lelah.

Sedia untuk mula kayuhan lagi

Kita patah baliklah

Cilik berbisa.....adik-adik yang perkasa

Macam manalah kat atas tu.

Perhentian Ketiga, Gap menunggu pintu gate dibuka jam 1300

Orang kuat Assakinah sentiasa prihatin sepanjang kayuhan

Sdr Ken dari Beskal.com, turut memberikan sokongan moral.

1,524 meter di atas paras laut, sejuknya

Sempadan Negeri Pahang dan Selangor

Sdr Sa'i sedang menurun petua

Pickup pun tak dapat nak potong

3 km lagi, tak sesia aku bawa beskal ini. Berjasa.

Santai aja.

Kuat lagi, sikit aja.

Apek Sweeper yang dedikasi

Di Bulatan Jam

Geng ACT

Semata-mata nak tengok jam pukul serapa.

4 ahli Kuscyc

5 ahli Kuscyc

Angkat juga.

Turun 30 km

Berangkat balik

Lagi ada foto DI SINI

Comments are closed.

%d bloggers like this: