KAYUHAN PNR


Hari Jumaat lepas (10/01/09), saya bergabung dengan ahli-ahli PERs seramai lima (5) orang berkayuh dari Dataran Putra ke PICC (pergi-balik). Tak sangka basikal tua yang saya kayuh boleh memanjat puncak PICC dengan gear No.2. Hasil dorongan mereka saya sama-sama seiring sampai ke puncak. Saya rasa sangat puas hati dan seronok, dan lagi oranglainpun boleh melakukannya.

Natijah yang saya dapat malam itu SEMANGAT DIDORONG OLEH RAKAN SEJATI.

Silakan  kliks di sini; Kita ada tetamu

3 Komen (+add yours?)

  1. en_me
    Jan 14, 2009 @ 12:25:26

    bestnyerr kayuh basikal.. kannns, salammmz

  2. Sepeda Tua Johor Bahru
    Jan 19, 2009 @ 11:30:12

    Tahniah…
    Siapa kata otai berbasikal ( sepeda lama pulak tu ) tak boleh kayuh hingga puncak PICC kan. Ternyata basikal lama maisih mampu bersaing dengan basikal teknologi terkini.

  3. ijass
    Jan 19, 2009 @ 12:46:59

    Nak rasa macam mana kayuh naik puncak PICC, tuan boleh cuba naik Bukit Timbalan. PICC lagi tinggi, habis 20 kalori lemak terbakar malam tu. Tapi yang hairannya BP (blood pressure) boleh turun 116/71 [185/88] : impulse 78 [56]. Glukosa 4.1 [8.7]. Itu semacam obat bagi mereka yang mengidap darah tinggi dan diabetes, bagus kayuh basikal ini, saya dah praktikkan. Tapi kalau tak kayuh satu hari, angin satu badan.

