Aku Pakai Kasut Baru


Sempena Hari Kemerdekaan ke 51, tuan aku belikan kasut (tayar) baru hitam-putih. Aku pakai hari-hari untuk berjalan bersama tuan aku yang budiman. Beliau menjaga aku dengan penuh kasih sayang sehinggakan isteri dan anak-anaknya cemburu. Ketika berjalan ke sekolah, ramai cikgu dan anak murid  tuan aku menegur dan memuji ketampanan diriku. Petang semalam dia bawa aku ke padang untuk sesi fotografi:

            

5 Komen (+add yours?)

  1. seliparjepun
    Jul 26, 2008 @ 16:35:37

    askum…

    saya ni baru saja melawat blog2 basikal tua..Nak tanya sikit, berapakah harga pasaran bagi sebuah basikal rolex tahun 1948 dan boleh ceritakan sedikit sejarahnya..?

  2. ijass
    Jul 26, 2008 @ 18:49:38

    Basikal jenama Rolex, setahu penulis keluaran tempatan atau China. Tidak pasti ada keluaran tahun seawal 1948. Jika ada gambar atau info tambahan mungkin boleh diketahui sejarahnya. Setakat ini penulis tidak ada maklumat terperinci walaupun sedang mencarinya. Haraf Maaf.

  3. (Zul)Fahri
    Jul 27, 2008 @ 20:17:56

    Sepedanya sungguh cantik, amboi….bagusnya

  4. qdetactive
    Jul 28, 2008 @ 18:53:35

    teringat dulu zaman sekolah menengah, budak-budak cari basikal ni segenap pelusuk kampung untuk dijadikan basikal lumba. macam2 warna.

  5. chegu hopper
    Aug 02, 2008 @ 23:02:49

    Tahniah….sungguh molek

